Singapur 2015 – Dzień 19 – Merlion, czołgi pod hotelem i SG50

Ach, ale wygodne łóżko, ach jaka pachnąca pościel 🙂 To i spało by się do południa, ale wstajemy o 8:00. Na niebie w oddali małe chmurki, dzień zapowiada się wspaniałe. Ja wstałem trochę wcześniej i uchwyciłem wschód słońca, który jest tu około 7-mej.
DSC_4087 DSC_4088 DSC_4089
Jako, że zawsze staramy się jeść coś lokalnego i często korzystamy z rad blogerów czy znawców sztuki kulinarnej to na dziś mamy “przygotowane” śniadanko, które jadł i poleca amerykański, podróżujący szef kuchni – Anthony Bourdain. W jego cyklu filmów pt. “The Layover” zatrzymuje się w miastach na 1-2 dni i eksploruje je kulinarnie. Znaleźliśmy odcinek z Singapuru i pojechaliśmy na śniadanie w to miejsce gdzie udał się i on – do Tiong Bahru. Jest to miejsce gdzie można zakupić najświeższe ryby, owoce morza czy warzywa a także dobrze zjeść miejscowych potraw. W jego filmie który można zobaczyć tutaj -> http://youtu.be/wHdsLQ5qYnU, nasze śniadanko pokazane jest od 5:50 min do 8:20 min. Jest to typowa, singapurska potrawa o nazwie Chwee Kuah ( czyt. czyni kwi ). Proste danie – gotowane na parze kulki ryżowe z sosem z marynowanej rzodkwi i podsmażonej cebulki. Bardzo ciekawy smak, trochę słodki, czasami można wyczuć jakby nutę czekolady 🙂 bardzo dobre. Żadne dziecko oczywiście nie ruszyło tego dla nich owoce kupione na targu na parterze 🙂
IMG_0360 IMG_0351 IMG_0352 IMG_0353 IMG_0354 IMG_0355
Szybki powrót taxi do hotelu i już idziemy na basen. Jest fajnie bo o tej porze to osoby które opuszczają hotel i wyjeżdżają, schodzą do pokoi, biorą walizki i check-out. Na basenie zostaje bardzo niewielu gości – pośród nich my, leżaków do wyboru :-). Jest bardzo gorąco, kąpiel przy takiej temperaturze powietrza to prawdziwa przyjemność 🙂

DSC_4198 DSC_4193 DSC_4192 DSC_4174 DSC_4096 DSC_4099

Jeszcze klika zdjęć z innych rejonów tego wspaniałego tarasu.

DSC_4102 DSC_4101 DSC_4100 DSC_4186 DSC_4182 DSC_4167 DSC_4159 DSC_4155 DSC_4151 DSC_4145 DSC_4135 DSC_4123
Powrót do pokoju bo już za bardzo gorąco jest. Po południu są plany aby odwiedzić Garden Bay i rzeźbę Merliona, który jest symbolem Singapuru. Ruszamy o 15:00 ale zaraz wracamy do pokoju bo nie da się być więcej niż 5 minut na otwartej przestrzeni. Czekamy do 18 tej. W międzyczasie zauważam przejeżdżającą pod hotelem kolumnę czołgów !!!!! Tubylec uspokaja mnie i mówi ze to ćwiczenia do ogromnych uroczystości 50 rocznicy powstanie Singapuru, która będzie miała miejsce za 2 tygodnie. Dziś i za tydzień są próby generalne do tej ceremonii. Stad te czołgi, szykują się do defilady 🙂 Dlatego wszędzie motywem przewodnim i znakiem który widać bardzo często jest SG50.
DSC_4214 DSC_4215 DSC_4216

OK, to nie zamach stanu ! O 18:00 naszło trochę chmurek i klimat stał się łagodniejszy do obcowania z nim. Idziemy do ogrodów, które są na tyłach naszego hotelu.

DSC_4217 DSC_4209 DSC_4210 DSC_4234 DSC_4238 DSC_4241 DSC_4249 DSC_4247

Potem udajemy się nad zatokę a tu tysiące ludzi !!! Wszyscy oczekują na właśnie na dalsze próby przed właściwymi uroczystościami 50 lecia Singapuru. Z informacji jakie uzyskałem – mają być przeloty samolotów i helikopterów, salwy armatnie, sztuczne ognie i parda żołnierska czyli defilada. My chcemy dojść do Merliona, który jest po drugiej stronie zatoki. Jest wiele pozamykanych dróg ale w końcu udaje się nam do niego dostać 🙂 Po drodze mamy okazje zobaczyć próby przelotów lotnictwa wojskowego czy także salwy armatnie.
DSC_4259 DSC_4258 DSC_4266 DSC_4269 DSC_4280 DSC_4286 DSC_4293 DSC_4291 DSC_4289 DSC_4274
Docieramy w końcu do tego symbolu Singapuru 🙂
DSC_4303 DSC_4304 DSC_4307 DSC_4308
 Wracając oglądamy przemarsz formacji żołnierskich i mamy wspaniały widok na nasz hotel.
DSC_4300 DSC_4301 DSC_4312 DSC_4315 DSC_4323 DSC_4346
Tego się nie spodziewaliśmy. Tym bardziej było to dla nas wielka atrakcją 🙂

Na koniec próba sztucznych ogni. Jest bardzo okazałe. Żal, że nie będzie nas tu za dwa tygodnie kiedy te uroczystości będą miały miejsce ,
DSC_4353 DSC_4354 DSC_4355

Idziemy spać, jutro wracamy do Polski.