🇨🇷 Tajlandia 2023 – Dzień 3 – Wycieczka do Wat Phra Yai 🏖️🚕

Oj ciężko było rano wstać, gdyż spało sie wyśmienicie. Jednak po ponad 12h snu trzeba coś zjeść i zobaczyć czy jeszcze są wolne jakieś leżaki przy basenie czy na plaży. Hotelowe śniadanko to połączenie kuchni europejskiej jak i lokalnej – każdy znajdzie coś dla siebie. Jest też egg station gdzie serwowane są omlety na życzenie czy inne różne wariacje jajeczne. My tam nie wydziwiamy i zamawiamy sprawdzone jajka sadzone 😃.

Ponieważ restauracja gdzie jemy śniadanie jest zaraz obok basenu to jedząc kontrolujemy ilość wolnych leżaków i zaraz po posiłku zajmujemy sobie miejsca w cieniu i relaksujemy się to w basenie to w morzu. Woda jest bardzo ciepła ale i tak chłodniejsza niż powietrze, więc miło także chłodzi. Podobnie jak wczoraj, dziś również bardzo gorąco. Termometr w recepcji o 13tej wskazuje 35C.

Wytrzymujemy właśnie do 13tej i wracamy do klimatyzowanego pokoju. Zmiana garderoby i idziemy zjeść lunch, ale już dziś nie poprosimy „spicy” jak wczoraj 😃🌶️😀. Niewiele jest otwartych lokali o tej porze ale znajdujemy jeden, gdzie wielu „białasów” przyszło na posiłek. Zamawiamy różne makarony, sałatki oraz wieprzowinie smażoną z tajską bazylią. Zapijamy lokalnymi piwkami.

Wracamy do hotelu. Ja szybciutko kupuje wycieczkę dla nas na jutro w serwisie Klook a dziewczyny odpoczywają przed popołudniowymi aktywnościami. O 16:00 zamawiamy GRABa i jedziemy na krótką wycieczkę do jednej z atrakcji na Samui – świątyni Wat Phra Yai. Nie wiele o niej znalazłem informacji w internecie to wklejam poniżej to co nam Chat GPT podpowiedział 😃

Świątynia Wat Phra Yai, znana również jako Wielki Posąg Buddy na Koh Samui, to jedna z najbardziej rozpoznawalnych atrakcji na wyspie. Znajduje się na małym wzgórzu i jest znanym miejscem kultu buddyjskiego. Główną atrakcją świątyni jest ogromna pozłacana statua Buddy, która ma około 12 metrów wysokości. Ta imponująca figura jest widoczna z daleka i stanowi jedno z charakterystycznych symboli Koh Samui. Obok statuy znajduje się również kilka mniejszych ołtarzy, pawilonów i innych buddyjskich rzeźb i dekoracji. Świątynia Wat Phra Yai jest ważnym miejscem pielgrzymek dla buddystów i przyciąga zarówno turystów, jak i lokalnych mieszkańców. A jak wyglądał posag tego Buddy to poniżej.

Całkiem niedaleko znajduje się inny kompleks świątynny Wat Plai Laem. To tylko kilkaset metrów to idziemy piechotą. I znowu info od Chatu GPT 😃

Świątynia Wat Plai Laem jest znana ze swojej imponującej architektury i kolorowych dekoracji. Centralną atrakcją świątyni jest ogromna statua bogini Guanyin, która jest symbolem współczucia i miłosierdzia. Statua ma wielokolorowe detale i jest otoczona stawem, który dodaje uroku temu miejscu. Wokół świątyni znajdują się również inne mniejsze ołtarze, posągi i pawilony, tworząc piękne i spokojne otoczenie. Odwiedzając Wat Plai Laem, można także podziwiać wspaniałe widoki na okoliczne jezioro i otaczającą przyrodę oraz statuę śmiejącego się Chińskiego Buddy. To miejsce jest zarówno miejscem kultu, jak i atrakcją turystyczną, które przyciąga zarówno wiernych, jak i odwiedzających wyspę.

Powoli słońce zaczyna chować się za horyzont. Zamawiamy GRABa i jedziemy do hotelu. Dwa kwadranse odpoczynku i idziemy na kolację. Dziś restauracje wybrała Zuzia i na kolację mamy makaron z owocami morza, Panang curry i wieprzowinkę z warzywami deep fry. Do picia oczywiście lokalne, chmielowe napoje 😃😃😃

W czasie naszego posiłku mamy pierwszą ulewę. Ściana deszczu w momencie i trwa może 15 minut. Zaraz wszystko wysycha ale powietrze staje sie jeszcze bardziej nasycone parą widną niż przedtem. Wracamy brodząc trochę w pozostałościach kałuż. Jeszcze kupujemy wodę na jutro gdyż, jak wspominałem, jutro jedziemy od samego rana na wycieczkę łodzią na sąsiednie wyspy. Tam będziemy głównie snurkować ale o tym to już w jutrzejszym wpisie. Kończymy na dziś, gdyż jutro pobudka o 6:30 🙈🙈🙈.