🇲🇹 Malta 2021 – Dzień 5 – Wracamy 🚗🛬☹️

Ten nasz kilkudniowy pobyt na Malcie niestety dobiegł końca. Ponieważ opuszczamy hotel przed 7:00, czyli przed czasem rozpoczęcia serwowania śniadań, prosimy jeszcze wieczorem na recepcji o przygotowanie czegoś na wynos aby zjeść po drodze. Do końca nie wiemy czy jakaś gastronomia będzie na lotnisku czynna. Gdy robimy checkout, czekają na nas już dwie torebki z owocami, ciastami i kanapkami. Sprawnie dojeżdżamy do lotniska w 15 minut choć ruch poranny sie nasila. W naszej wypożyczalni samochodów nikogo nie ma, biuro zamknięte. Nikt tez nie odbiera od nas samochodu – 7:30 to za wcześnie 😃 Zostawiamy więc nasz małą Toyotke na obszernym parkingu dedykowanym dla Europecar, wrzucamy klucze do jednej ze skrzynek z emblematem tej wypożyczalni przy wyjściu i spacerkiem idziemy na lotnisko. Biura rent a car mieszczą sie w nowym parkingu obok lotniska i piechotą jest to ok. 5 minut. Lotnisko puściutkie, kilka osób tylko, jedna kawiarnia otwarta, jedno stanowisko checking otwarte. Do naszego checkinu jeszcze 1/2h to siadamy w Coscie, bierzemy kawkę i konsumujemy nasze hotelowe śniadanie. Ludzi przybywa, otwierają sie także inne punkty odpraw – otwierają sie także bramki Rayanara dla naszego lotu do Krakowa. Wszystkie procedury lotniskowe przeszły sprawnie i po 1h czekania na hali odlotów, bramka się otwiera i zajmujemy miejsca w B737 który zawiezie nas do Krakowa. Start punktualny. Z góry widzimy surowość ale piękno zarazem tej maleńkiej wyspy.

Po niewiele ponad 2h lotu szczęśliwie ładujemy w podkrakowskich Balicach. Ponieważ jesteśmy po 2 porcjach szczepionki i mamy stosowne poświadczenia to sprawnie przechodzimy kontrole pandemiczną i udajemy sie w kierunku lotniskowego dworca PKP. Tym razem nie korzystamy z samochodów ale chcemy transportem szynowym dojechać do domu.

Pociąg już czeka, bilety kupujemy na peronie w automacie i sprawnie przejeżdżamy w 20minut do stacji Kraków Główny. To czekamy jakieś następne 20 minut na połączenie w kierunki Katowic. Wyremontowana linia kolejowa Kraków – Katowice pozwala na szybka jazdę pociągów co przekłada się na czas podróży – po 45 minutach wysiadamy na stacji Jaworzno Szczakowa.

To był krotki ale bardzo udany wypad. Trochę odpoczęliśmy, trochę pozwiedzaliśmy, czyli wyjazd w naszym stylu 😃 Teraz czekamy na wakacje. Właściwie to czekamy czy USA sie otworzą na Europę czy nie. Poczekamy jeszcze kilka dni i zadecydujemy gdzie spędzimy nasze wakacje tego roku. Tak czy siak – wpisy zaczynamy 15 lipca 😃😃😃 – do usłyszenia i zobaczenia więc !!!